AI en orderentry

23 maart 2025

Afbeelding Holding AI En Orderentry4

Artificial Intelligence & orderentry

Bij Fritom hebben we veel aandacht voor datakwaliteit. Om ervoor te zorgen dat alle belangrijke data goed in het systeem staat, worden dagelijks vele transportopdrachten nagelopen door bevlogen medewerkers. Dit is nodig om de goederen van onze klanten op tijd en onder de juiste condities op hun bestemming te krijgen.

Belangrijk werk dus, maar het vraagt veel tijd en inzet. En in tijden van arbeidsschaarste is het soms best lastig om hiervoor de juiste mensen te vinden. Tegelijkertijd is het belangrijk dat alle data zo vroeg mogelijk in het proces, zo correct mogelijk is. Daarom onderzoeken we binnen Fritom of Artificial Intelligence (AI) ons kan ondersteunen in het proces van orderinvoer.

AI kan afwijkingen signaleren en verbetervoorstellen doen, waardoor orderentry-medewerkers sneller en efficiƫnter kunnen werken. En zodra de afwijkingen in kaart zijn gebracht, kunnen we ook de klanten meenemen in de optimalisatie van de datakwaliteit. Zo werken we samen aan een toekomstbestendige dienstverlening en het beperken van kostenstijgingen.